LymfeKnuten

På reise uten regulerbar seng

Posted on: 24/04/2013

Da er en intens opplevelsesferie tilbakelagt. Det var ikke uten en viss angst og beven jeg dro til Tyrkia – litt flere timer i luften enn jeg liker, – lange bussturer, fremmede senger.

Det har gått over all forventnining, og det til tross for at jeg bare en av syv netter fikk lagt reisevesken under madrassen slik at jeg fikk bena litt opp, – og at jeg bare en gang i mellom fikk benet opp inne i bussen.

Jeg tror det har gått bra pga at det aldri var mer enn et par timers kjøring, – og dermed mulighet for å bevege seg ganske ofte. Og mest av alt fordi Mobyderm-nattstrømpen min «knar» leggen natten gjennom. Jeg legger meg med en ganske så sprengt og steinhard legg, og våkner med myk legg. 

Jeg ligger ikke akkurat stille i alle disse fremmede sengene, – madrassene var steinharde, og mer enn en hadde godt merkbare metallfjærer rett under trekket, – men kanskje har jeg godt av å ligge å vri meg natten gjennom. Søvnløs, men bra for beinet? 

 

Legg igjen en kommentar

