LymfeKnuten

Kjole, ikke en, men flere

Posted on: 11/04/2012

Etter 14 år tror jeg at det har skjedd noe. Det er ikke bare det at  jeg har kjøpt fire kjoler på fire måneder, det er mer at jeg tror jeg er klar for å bruke kjole. Klar er kanskje et litt for sterkt ord, men jeg våger i alle fall å prøve av og til. Jeg føler meg ikke direkte vel med kjole og ‘nakne’ strømpeben, ikke enda, men med regelmessig trening skal det gå bedre.

Tror jeg i tillegg til kjolene må finne noen ‘penstrømper’ som vil gi meg litt støtte – i dobbel betydning.

 

 

4 kommentar to "Kjole, ikke en, men flere"

Jeg er der jeg også. Hurra for oss! Det krever litt mot.
Bruker svart strømpebukse, og synes det er fint, men nå når det nærmer seg sommer skulle jeg gjerne visst om noen fine….

Ann-Sissel,
det er sååå mye greiere med svart. Kjøpte beige Opaque fra Jobst, – men det er ikke målsøm, – og ga ikke kompresjon de rette stedene på mitt bein i alle fall. Dermed mistet jeg litt av piffen til å gå med synlige legger.

Flott blogg du har!

Denne sommeren fikk gutten min på 8 år diagnosen primært lymfødem i et ben.

Fant mange nyttige tips i bloggen din, takk for at du deler hverdagen din med oss.

Hilsen Laila

Hei Laila,
fint at du synes det er nyttige ting i bloggen. Norsk lymfødemforening er nok ellers stedet å henvende seg til. Foreningen forsøker å stille opp og få til de beste tilbudene og rettighetene for oss som har lymfødem. Det er en del barn og unge også, og det er spesielle tiltak for dem også, tror bl.a at det planlegges en nye barneleir neste sommer. Om du er på Facebook er det en side der opprettet av et medlem på Vestlandet – Livet med lymfødem. Bra side, og man kan kommme i kontakt med andre der også.
Lykke til med behandling, med strømper, med alle dagene som kommer.

Legg igjen en kommentar

