LymfeKnuten

Må ha noe nytt – det er jo snart vår

Posted on: 18/03/2011

Det er noe med våren, – med lyset som kommer, med luften som skifter mellom skarp og myk – det begynner å krible litt.

Da får jeg lyst til å shine meg opp, – klippe hår, – gjøre noe med ansiktets vintergråhet, – gjøre et nytt framstøt for å gå ned noen kilo, – forbedre mulighetene for mitt lymfødemben.

Disse vårønskene blir det ikke alltid noe av, de er litt for mye i slekt med nyttårsforsetter, – men en ting skal jeg i alle fall gjøre, – jeg skal skaffe meg et nytt plagg.

Mål er tatt, – konfeksjon er ikke noe for meg, – måleskjema er fylt ut, – og det jeg skal prøve er en ny nattstrømpe. Mobiderm heter den, den lages etter mål – i Frankrike. Om det er fordi den produseres i Europa og ikke i USA slik som JoViPak, eller om det er enorm forskjell i holdbarhet vet jeg ikke, – men prisen på Mobiderm er i alle fall en brøkdel av det JoViPak koster.

Om jeg noen gang kommer til å kvinne meg opp til å søke om å få nattkompresjonsstrømper inkludert i grunnstønadsberegningen vet jeg ikke, – søknadsprosessen er tung, og derfor ikke akkurat lystbetont. I mellomtiden graver jeg i den lille sekken med sparepenger, – og koster på meg et nytt plagg for å feire våren.

4 kommentar to "Må ha noe nytt – det er jo snart vår"

Hei !
Kjenner godt til den lysta ja, shine sæ opp osv. Klarte å gå ned 7 kg ifjor, men vil gjerne ned mer for å lette påkjenninga for mine bein. En annen ting jeg gjerne vil prøve er mobiderm, har til nå ikke brukt noe om natten. Prøvde i starten å bandasjere, men ble veldig varm, hovnet opp og fikk så vondt at jeg våknet av det… 😦 Håper jo at denne nye strømpen ikke er så varm av seg. Venter spent på innlegg etter at du har fått prøve den ut.

Jeg håper jo at Mobiderm skal være mindre varm enn JoViPak, – men tviler. Det er jo egentlig ikke å forvente at det ikke skal bli varmt (og ubehaglig) med et innpakket ben.
Droppe dyne over det (de) innpakkede ben(a)?

Hadde ikke dyne over, men det var varmt allikevel. Kan være det at bandasjeringen ikke var helt perfekt som gjorde at det ble vondt og… Men fysiterapeuten bandasjerte også under en intensiv behandlingsuke, med samme resultat. Hun mente at det var det at jeg har lipølymfødem som var problemet. Tenkte kanskje at mobiderm har en kompresjon som er litt lettere enn bandasjering.

Tror absolutt at mobiderm har mindre kompresjon enn en bandasjering. Lover å rapportere tilbake. Tror jeg får min 9 april.

Legg igjen en kommentar

