LymfeKnuten

Forjulserfaringer

Posted on: 05/12/2010

Vi har ikke fullt og helt kommet inn i stimen av førjulsaktiviteter, – men det er ikke langt fra.

Det er da man oppdager sårbarheten som lymfødemiker.

Det er greit med hverdager med passe blanding av arbeid og hvile, ben opp, vettugt kosthold, kontroll på det meste.

Så kommer stimen, – og det skal ikke mer til en en skikkelig hyggelig kveld, 4 timer til bords og ganske mye rødvin før beinet igjen ser ut som en stokk. Fytte f…, – jeg blir så lei!

Jodda, – jeg vet, jeg veeeet  at det ikke er bra å drikke rødvin, jeg veeeeeet at det er dumt å la lymfebeienet henge ned fra en stol i timer uten bevegelse, – men jeg er bare så lei, så forbasket lei av å ikke kunne ha det normalt hyggelig en festkveld, uten å bli straffet umiddelbart neste dag.

Jeg burde klart ha bandasjert meg i morges da jeg så stokken (var det de rødvinsglassene  etter nr 3 som var skyld???) – men det ble bare en rask tåbandasjering og strømpe fort på plass. Dagens aktivitet – ikke kritisk, men stressende nok på sitt vis, gjorde at jeg ikke orker å bandasjere.

Morgendagen vil vise om det går i samme gale retning, eller om uken vil se litt lysere ut. Har ikke fysiotime før om 12 dager, så jeg bør jo hente meg litt inn i mellomtiden.

Legg igjen en kommentar

