LymfeKnuten

En skulle tro jeg hadde arvet

Posted on: 28/08/2010

Enten arvet, eller blitt spik spenna gal. Det er ikke ofte jeg bare lukker øynene og lar pengene fly, – men en slik dag ble det i går. Og for en gangs skyld var det ikke kompresjonsstrømper jeg brukte penger på, – selv om det på en måte var litt beslektet.

FysioAnn har mer enn en gang kommentert at jeg er tverrplatfot, – og foreslått at jeg skulle få meg en spesialsåle for å bote på det.

Dermed havnet jeg hos en annen fysioterapeut som hadde som ett av sine spesialer å lage innleggssåler. Materialene de bruker har sitt opphav i romfartsindustrien, – og da kan man forstå at de blir dyre. Etter at sålene var laget – det hele ble gjort der og da mens vi pratet om det meste – også om lymfødem og behandling – bar det rett til sportsbutikken og nye joggesko ble innkjøpt. En rask liten sleng i kjøpesenteret gjorde at jeg fikk ny kakeform, et par kjekke hyller, ny bh, en rådyr veske som var på salg – litt mat og vin ble det også, og innen jeg hadde kommet meg hjem var det føket ut flere tusen kroner. Og jeg som akkurat har gått ned til halv stilling! Dumme meg.

Forhåpentligvis vil de eksklusive innleggssålene gjøre føttene mine godt. Heldigvis vil jeg ikke bare kunne komme tilbake og få rettet på dem om de ikke er gode, – jeg skal tilbake uansett, etter et snaut halvår for en bruksjustering. Så med så mye innebakt service i prisen skal jeg kanskje ikke klage.

Nå skal jeg bare testgå med sålene, – det må innrømmes at jeg ikke umiddelbart sier, mmmm – så nydelig. Nei, det er uvant, – og ikke bare behagelig faktisk, – skal ikke se bort fra at jeg må ta meg nok en kjøretur og få gjort noen endringer før de virkelig kan tas i bruk.

Legg igjen en kommentar

