LymfeKnuten

Vår og nyanskaffelser

Posted on: 16/05/2010

Da er 7 50-liters plantejord fordelt mellom ulike kasser, noen nye planter satt i jord, pissmaur forsøkt drept, – og jeg kan tenke på egne fornyelser.

Det blir garantert dyrt, – men kanskje ikke så lekkert. En ny kompresjonsstrømpebukse er ankommet og betalt, – to par til er i bestilling og kommer forhåpentligvis før tidligferien.

Den andre nyanskaffelsen – som sikkert både blir lys og kledelig, er den nye tanna som skal på plass om 10 dager. Jeg gleder meg til å få den på plass, og gruer meg til regningen.

Tre par kompresjonsstrømper og en ny tann på en måned er mer enn min statlige lønn klarer, – så her blir det å grave i «sparepengene», – både de reelle sparepengene så tannlegen kan få sitt, og de oppsparte grunnstønadspengene som nettopp er til dekning av kompresjonsstrømper.

Godt at grunnstønad finnes. Og greit nok at det ikke blir ny kjole og fjas, – i vår heller.

Legg igjen en kommentar

