LymfeKnuten

15 minutter – i spenning

Posted on: 16/04/2010

Først: alt sitter egentlig mellom ørene. Jeg mener, – det meste foregår inne i hodet.

I dag hadde jeg nok en gang bommet på forberedelsene. Jeg kom til fysioterapeuten  bandasjert, – men hadde verken med meg det nødvendige  ekstra settet med ferdig rullede kompresjonsbandasjer, – eller den sexy lekre kompresjonsstrømpen som jeg jo ellers alltid ellers har på meg.

Derfor måtte jeg etter endt behandling gå fra fysioterapeuten som hadde gitt meg  lymfødembehandlingen, går derfra med en eneste støtte – en antitrombosestrømpe, nemlig den som jeg ellers alltid bruker under bandasjeringen.

Det er merkelig, – selv om det bare var 15 minutter som jeg var uten den vanlige»emballasjen» som en bandasjering eller en kompresjonsstrømpe er, så kjentes det faktisk ganske utrygt, – og så snart jeg var hjemme igjen ble det umiddelbart fullbandasjering, og – lo and behold – umiddelnbart en følelse av trygghet.

Jeg tror at dette er noe jeg bør jobb mere med, – snakke om med min egen fysioAnn, – prøve ut, – prøve ut, prøve ut – jeg vet at akkurat her har jeg et problem.

Men for all del, jeg vet jo at min hud ville ha godt av litt mer luft og sol – av og til,  dog uten belastning.

I dag følte jeg at jeg var jeg litt tøff, – rett og  slett fordi jeg våget kjøre bil, uten kompresjon. Merkelig nok var det ikke noen som sto og applauderte da jeg kom hjem.

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

