LymfeKnuten

Lader opp ved å lade ned

Posted on: 27/03/2010

Med passelig høy feber, lavmål av energi – og derpå en ikke rungende apetitt er sengeleie helt naturlig. Det er helt typisk at dette skjer i ferien, – men siden jeg har så lang vårferie i år skal jeg vel ikke klage.

Etter at jeg selv hadde ruget litt på hva jeg kunne feile, – lav temperatur, men litt for høy temperatur til tross for at jeg ikke kunne bevise det siden termometeret var ødelagt og EkteMannen var over alle hauger, – ingen hoste, – ikke vondt noe sted. Noe uvanlig ellers? Nei, – egentlig alt som før, som i det siste, lav energi, og tisse må jeg jo støtt – men slik er det bare.

I påvente av EkteMannens tilbakekomst satte jeg opp handleliste: termometer, tisseglass, testpinner for å undersøke tilstedeværelse av urinsveisinfeksjon, – finne ut om noen leger i landsbyen har kontortid i helgen, sitron og ingefær – til masse sur drikke med helsebringende virkning.

Jeg har fått alt, – og etter å ha stukken den lille pinnen med de tre fargestrekene ned i den grumsete urinen har det så blitt innkjøpt noe som ikke er reseptbelagt her i landet – og som forhåpentligvis vil ta knekken på skiten. Og blir jeg ikke bedre blir det legebesøk mandag.

Og det positive i dette? Det er vel opplagt. Noen dager helt ustresset i ro i sengen, blir vartet opp av EkteMannen – så godt han evner, benet opp, masse drikke – ja det må da ha en riktig god effekt på et stakkars lymfatisk ben.

Så jeg lader opp – og skal nok klare å gå Påskens sosiale begivenheter i møte. Ute blåser det, sjøen skummer – men sjøen er blå og himmelen smiler – og da gjør jeg det også her jeg ligger under dyna fremdeles med noen uleste bøker i rimelig rekkevidde.

Legg igjen en kommentar

