LymfeKnuten

Vårgarderobe

Posted on: 25/03/2010

Godt våren er like rundt hjørnet og det er på tide med litt fornying. Jeg har utsatt og utsatt – helt siden en god stund før jul. På høsten var jeg først for tjukk, og så holdt jeg i ukevis på å gå ned i vekt. Deretter reiste jeg en kjapp tur til Paris og visste at det ikke ville være bra for benet. Da jeg fikk intensivbehandling på Montebello-senteret i januar ble leggen lekrere enn den hadde vært noen gang, – så lekker at jeg i alle fall ikke våget kjøpe en strømpe som passet der og da – for dette kunne jo ikke vare.

Hva har det vært etter det? Tja, – for lenge mellom behandling, – for mye stress og bein som umiddelbart reagerer negativt.

Egentlig passer det aldri. Men det er jo ikke noe nytt.

Men, – det er altså vår (i alle fall der jeg befinner meg akkurat nå), – og takket være en typisk vårsyssel tror jeg at jeg har klart å ødelegge en av mine komperesjonsstrømpebukser.

«Folk flest» ødelegger sikkert strømpebukser bortimot hver uke, – men det er ikke det vi som har kompresjonsstrømpebukse har for vane. Når man har en kompresjonsstrømpebukse til minst 2300 tar man hånd om den. Billig? Javisst, jeg er kjempeheldig som bare har ett lymfødembein, – mine «tobeinsvenninner» betaler kr 5000! Og avhengig av hvor du går til behandling varierer prisene ganske mye så vidt jeg har forstått.

Vel, – det som gjorde at jeg nå må bestille minst ett par strømpebukser, var at jeg klarte å helle poleringsvoks til båt over beinet, – og det før denne polishen var skikkelig ristet sammen. Dermed fikk jeg masse oljeaktig guffe utover buksen, – og selvsagt trakk den også godt inn i kompresjonsstrømpen.

Jeg burde ha dratt rett hjem og startet aksjon redningskampanje, – men så var det denne båten som skulle poleres da.

«Flekkene» gikk ikke bort, – de lukter fortsatt rart, – og jeg aner at elastikken inne i strømpens strikketråde snart går i oppløsning.

Tror ikke jeg tør sjekke hvordan selvangivelsen ser ut, – bestille strømpebukse først, – spare etterpå.

Men det er nå alltid litt hyggelig å unne seg noe nytt når våre kommer, neste år skal jeg kanskje investere i et par vernebukser.

Legg igjen en kommentar

