LymfeKnuten

Besøk, ikke i heimen, men her på LymfeKnutebloggen

Posted on: 14/03/2010

Jeg er ikke så teknisk av meg.

Jeg har holdt på med denne lymfe-bloggen en stund, – og det skal være sikkert og visst at det ikke er vanvittig mange av de som titter på den som sier noe i kommentarfeltet – dermed får jeg ikke mye tilbakemeldinger eller innspill, og det er greit nok.

Men av og til blir jeg litt nysgjerrig, – er det i det hele tatt noen som leser det jeg skriver, noen andre enn jeg selv? Og de som eventuelt stikker innom, – hvordan kom de seg hit? Hvilke ord var det de søkte på?

Noen kommer fra «Nyttige lenker» på Norsk Lymfødemforenings nettsted ‘lymfoedem.no’, – men det er ikke mange.

De fleste har søkt på ett eller annet «lymfe-ord», – og hittil i år var det av en eller annen grunn 21 januar som topper besøksstatistikken.

Akkurat denne posten jeg skriver her og nå er vel neppe den som vil være til særlig glede eller nytte for noen, – men jeg trenger å få «drodle» litt rundt dette med å ha en «lymfe-blogg». Mest av alt skriver jeg den for meg selv. Men, – jeg betrakter den ikke som noen personlig lymfødem-dagbok. Jeg henger vel stort sett ikke ut personer, produkter, leverandører – men kan omtale alle tre. Jeg er ikke noen lymfødem-autoritet, – de finnes andre steder. Det er stort sett de spesialutdannede fysioterapeutene, – for leger med virkelig interesse for lymfødem er det ikke mange av.

Jeg vet at mange skriver ‘lymfeødem’, – det hender det at også jeg skriver, – når fingrene løper litt for fort. Men, norsk er et kronglete språk, og på norsk heter det altså lymfødem, ikke lymfeødem – til tross for at selv fysioterapeuter med denne spesialutdanningen av og til skriver feil, – og skribenter i pasientorganer (Lymfeposten unntatt!!) og andre interesseorganer skriver feil.

Men – om jeg aldri skrev ordet feil her, ville jeg altså ikke få besøk på bloggen av folk som på nettet søkte etter ‘lymfeødem’, – sånn er det med den saken.

En liten fabulering en søndag kveld i mars

2 kommentar to "Besøk, ikke i heimen, men her på LymfeKnutebloggen"

Denne måtte eg berre svare på 🙂

Eg er innom sida di ofte, men har ikkje vore så flink å legge att kommentarar.. Leser nye innlegg med stor glede! Eg kjenner meg så utrulig godt att i det du skriv! Ser vi har veldig mange av dei samme utfordringane og innimellom irritasjonane som lymfødemet gir oss.

Eg håpar du held fram med å skrive!

Takk Kristine – det var hyggelig at du kommenterte nå.

Det er jo litt fint konkret å få vite at det er noen som ikke bare stikker innom, men leser.

Ikke føl deg presset til å kommentere alltid, men vit at du kan kommentere så mye du vil! Velkommen.

Legg igjen en kommentar

