LymfeKnuten

Kort hukommelse, men lærevillig

Posted on: 17/02/2010

Etter at jeg rapporterte om raskt tykkere ben noen uker etter intensivbehandlingsopphold har jeg sakte kommet til hektene, – og kanskje midlertidig også til vett.

Hallo, hvor var jeg?

Klart jeg hadde superfint bein etter to uker med:

  • intensivbehandling
  • kinesiotaping
  • fri fra jobb og hushold
  • bandasjering hver dag
  • mye mosjon
  • JoViPak på benet hver natt – etter at jeg panisk skrelte av bandasjene
  • Deep Oscillation behandling daglig
  • sunn kost
  • ikke et eneste glass vin

Hvem blir ikke «friskere» av slikt, – og hvem tryner ikke etter noen hjemmeuker med:

  • jobb med ganske mye stress og mas, men trivelig
  • ikke bandasjering
  • ingen behandling (min fysse holdt kurs for andre)
  • ikke pulsator – jeg var jo så bra
  • vin
  • god mat i heimen, fortsatt sunn, -men likevel

Da jeg endelig kom til behandling etter tre drøye uker forsto min fysse som hadde sett meg så vidt da jeg var «modellpasient» på kurset, at jeg nok hadde fått en noe tykkere legg igjen, – om enn bedre enn før intensivbehandlingsoppholdet.

At jeg fikk behandling var bra, at jeg ble bandasjert var bra, – men viktigst var det nok at jeg faktisk fattet at det var jeg som hadde forårsaket «elendigheten».

Man kan faktisk ikke forvente å opprettholde fantastiske lymfødemreduksjoner uten å gjøre en innsats. Spesielt ikke hvis en som jeg – vet at jeg har permanent ødelagte klaffer i lymfeårene. Og jeg vet.

Men jeg tenker ikke.

Nå gikk jeg bandasjert i 4 dager kontinuerlig, – med egen omlegging søndag morgen. Da ble det litt egen kinsioteiping også, – og det ser ut som om tærne liker det godt.

Om jeg tar lærdom av dette er ikke godt å vite, – men det er i alle fall nedskrevet, – og jeg har en mulighet til  å kunne se tilbake …

Legg igjen en kommentar

