LymfeKnuten

Tykkere bein – gitt

Posted on: 14/02/2010

Etter to ukers intensivbehandling på Montebellosenteret, men 100% oppfølging fra fysioterapeut med spesialkompetanse i lymfødembehandling var mitt lymfatiske ben vedig – veldig bra.

To uker med intensivbehanling, daglig bandasjering, kinesiotaping, deep oscillation, nattlig JoViPak, daglig trening, borte fra jobb og stress – det er ikke rart jeg fikk det bra. Men det er kanskje ikke så rart heller at jeg slappet av da jeg kom hjem, droppet daglig bandasjering, – og nøyde meg med JoViPak nattestid. Men resultatet av denne tilstand av lave skuldre kom:- da jeg kom tilbake til min fysioterapeut ca tre uker etter at jeg hadde forlatt Montebello var ikke leggen like slank lenger.

Tenk det.

Men, – i hverdagen kan jeg ikke bandasjere hver dag.
I hverdagen kan jeg ikke få lymfødembehandling hver dag.

Jeg må finne en modus vivendi – en balanse jeg kan leve med.

OK – fredag var det behandling med bandasjering. Den holdt i to dager. Søndag morgen tapet og bandasjerte jeg meg selv. Men, jeg må sove ordentlig, og orker ikke være bandasjert i natt. Så får jeg se hvordan uka vil vis seg.

Legg igjen en kommentar

