LymfeKnuten

Mønsterpasient

Posted on: 26/01/2010

Ordet mønsterpasient er kanskje ikke korrekt. Prøvepasient, lekedokke, testlymfødemiker?

OK – uansett, torsdag skal jeg stille opp i mer eller mindre netto og vise fram mitt lymfatiske ben for en gruppe fysioterapeuter som holder på å utdanne seg til lymfødembehandlere. Dette er noe jeg liker, noe jeg ser fram til å gjøre – det er nyttig, helt umiddelbart nyttig.

Jeg har bare gjort det en gang før. Da var det en gruppe på 6 som så og pilet på meg, – 2 dansker, en finne bosatt i NordNorge, – og tre «standardnorske», – de fikk glo, ta, kjenne, klemme, føle, pirke, – ja riktig gjøre hva de hadde lyst til med sine hender, – i tillegg til å stille meg all verdens spørsmål.

Det er klart at om de etter endt spesialisering skal kunne hjelpe lymfødemikere, så må de ha tatt i et lymfebein eller en lymfearm først, – det er ikke nok med bare teori og praksis på sunne fine tynne armer og bein uten et snev av ødem.

Derfor stiller jeg opp med glede, – og håper at de vil ha tilsvarende glede av mitt lymfatiske ben. Velbekomme!

1 Response to "Mønsterpasient"

Kommenterer selv jeg.

Vellykket læretime, – med meget ivrige fysioterapeuter. Det er faktisk ganske morsomt og hyggelig, – og selv om det ikke er umiddelbart matnyttig for meg, – så er det helt klart at det er det for dem.

Takk og belønning fikk jeg også, – en lapp som kan byttes ut med noe som selges på et av de statlige monopol som selger fruktdrikke. Mmmm.

Legg igjen en kommentar

