LymfeKnuten

Tapet – nei ikke tapet, – men teipet

Posted on: 12/01/2010

Nå er jeg ikke bare pakket inn i kompresjonsbandasjer fra tå til benets topp, – i tillegg har jeg kinesiotape på kryss og tvers. Tapen er dels rundt de trinne tærne mine, – dels ved ankel og fotrygg, dels fra flanken (det heter det i alle fall på en hest, – hva har vi mennesker – siden av brystkassen?) over midjen og over hoften.

Om jeg er heldig holder tapen 5 dager, – om jeg er enda heldigere virker den slik at det blir bedre flyt på lymfevæsken og mindre helvelser.

At jeg i tillegg for andre dag på rad har blitt behandlet med et merkelig instrument som gir meg dyp-oscillering, – altså regelmessige bølger som går i dypet av vevet, – og også skal stimulere muskulaturen i lymfeårene og åpne opp for bedre flyt. Om disse rare bølgene også kunne få litt liv i klaffene i lymfårene i beinet kjøper jeg et slikt apparat på flekken selv om det koster like mye som den nye Mac’en jeg sikler etter.

Jeg har ikke klart å spise så mye mindre akkurat, og har ikke veiet meg, – men jeg hiver ikke innpå med verken brød, poteter eller kake. Det går mest i grønnsaker, salat og frukt, – og en og annen fiskebit og slikt, – ikke ost, ikke dessert. Vekten, den sjekker jeg når jeg er hjemme igjen, – og har jeg gått opp, – vel da vet jeg hvordan jeg kan komme ned igjen. Yess!

Legg igjen en kommentar

