LymfeKnuten

Hva jeg vet, hva jeg kan, hva jeg gjør

Posted on: 09/01/2010

For hver dag som går lærer jeg noe nytt, – jeg vet stadig mer.

Jeg kan ikke alt det jeg har lært, – det trengs ganske så mye repetisjon nå om dagen for at ny lærdom sitter. Det er ikke så rart, – og plager meg ikke så mye. Det er alderen. Den meget kurante unnskylding for det meste.

Det som ikke er like greit er at jeg ikke følger det jeg kan, det jeg vet er bra for meg.

Nå skal jeg avgårde til to ukers intensiv lymfødembehandling, – med foredrag og trening i tillegg. Det er fjerde gangen jeg skal til Montebello-senteret som kjører disse behandlingsopphold/kursene, – og jeg kan jo det meste av det jeg skal lære i løpet av disse to ukene. Greit med repetisjon i løpet av en 10-årsperiode, men litt kjedelig også.

Det som er bra – i tillegg til selve den konkrete lymfødembehandlingen, er at jeg i alle fall i de dagene er litt «flinkere» til å gjøre det som er bra for lymfødemikeren – for meg.

Det er litt som å få innkalling til tannlegen, – i noen uker blir det litt ekstra god tannpuss, tanntrådbruk, mellomromrensing – og det er i alle fall ikke skadelig.

Legg igjen en kommentar

