LymfeKnuten

Oppturer og nedturer – behandlingspause

Posted on: 20/11/2009

Etter grønnsaksuppesuppespising, trappegåing, egeninnsats og lymfødembehandling med bandasjering var det skryt å få de par siste gangene jeg var hos fysseAnn. Så skulle hun undervise et par uker, – og jeg ville miste 2 behandingsganger. Det betyr tre uker fra en behandling til den neste.

Mere suppe, mere trapper, pulsatorkvelder, – og det gikk i grunnen ganske så greit. Kanskje jeg egentlig ikke behøver å gå til behandling en gang i uka likevel? Hm, kunne være kjekt å få «fri» av og til.

Tanken var vel ikke mer enn tenkt før jeg merker at beinet igjen er som en stokk, – en sprengt pølse av en stokk. Riktignok etter en halv seminardag med etterfølgende middag, – med vin, – men jeg gikk jo hjem, 30 minutters rask gange og så i seng med bena høyt.

Urettferdig er det. Men på en måte litt på-plass-settende også, og det er helt greit:

Jeg er kroniker. Jeg vet det. Når jeg er kroniker så betyr det at jeg ikke blir bra av lymfødemet, – det vil ikke, kan ikke forsvinne. Jeg må faktisk ha behandling, – selv om jeg er aldri så flink selv.

Sånn er det bare.

Legg igjen en kommentar

