LymfeKnuten

Bit for bit

Posted on: 11/11/2009

Det går jo i hopp og sprang – nei, det høres for kjappt ut, – det går sånn litt ned og litt opp, og litt ned igjen.

Når jeg (ikke man som jeg først begynte å skrive) har hatt en alminnelig hyggelig helg, og absolutt uten eksesser, er det litt på trynet at jeg ikke har klart å holde nivået, – men faktisk gått litt opp i vekt. Ja, – for når jeg snakker om bit for bit, – så gjelder det det jeg putter i munnen, og det som vises på vekten.

Er det rett og slett slik at jeg allerede etter 3 uker med omlagt kosthold har sendt så tydelige signaler til kroppen at den ved det som tidligere var et meget normalt, for ikke å si beskjedent inntak av mat, nå signaliserer her er det i bøtter og spann, alle celler sug til dere det ee kan – og hold på det, hold, hold, hold.

Ansiktet begynner å bære preg av det som foregår, – ikke av de hyggelige helgene, men av de meget magre hverdagene. Ok, en rynkete gammal kjerring, so, what’s new? Heldigvis er humøret og energien ok.

I will survive

Neste mål er – ikke konkret vektreduksjon, men å klare å la være å gå på vekten hver morgen!

Legg igjen en kommentar

