LymfeKnuten

Ikke rett i fletta – rett i beinet

Posted on: 04/11/2009

Forsakelse er et ord jeg ikke liker. Jeg forbinder det med religion, med pietisme, med mørke tanker.
Jeg liker god mat, vin og vennskap.

Vennskap skal ikke forsakes.
Mat skal ikke forsakes.
Jeg nekter å forsake vin helt og holdent.

Om jeg ikke skal miste venner skal jeg vokte meg for å snakke om enkelte ting: ikke snakke om lymfødem, kreft eller slanking – annet enn med andre som har lymfødem, har hatt kreft og vil snakke om det, – eller er midt oppi slanking selv.

Om jeg ikke skal forsake mat, må jeg bruke masser av fantasi på varianter av det som gjør meg godt. Etter 16 dager med hovedsaklig grønnsakssuppe (og gode måltider i selskaplig sammenheng – jeg vil da ikke miste venner! god mat i godt selskap teller ikke!) Det må bli supper med mer hvitløk, – mer ingefær, – mer chili – men uhu, ikke kokosmelk. For i mine supper er det ikke et gram fett (for jeg har da ikke avokado i suppa skal vite!)

Ittno problem å ikke drikke vin, – i noen dager. Men i selskaplig samvær, – no dice. Det er greit om det er en hverdag og jeg har min egen støtte i – kjøre bil, jobb neste dag. Problemet er jo at det etter hvite dager tar av – det blir ikke ett eller to glass, – men flere. Merkelig nok går ikke vinen bare rett i fletta da, – det kan virke som om alle kaloriene, all væsken, all maten jeg har fortært sammen med, før og etter vinen, går rett i beinet.

Og så da?

Vel – nix helforsakelse, – målet er å forsøke å ta et grep, forsøke å ikke stappe i meg søtmat, saltmat og masse tull, i den herlige vinrusen.

Så får vektreduksjon heller ta lengre tid, – for vekten må ned, – det sier beinet tydelig fra om.

Status i dag, nytisset og fin, og ikke våt fra dusjen?
Ned 3,8 kilo siden jeg veide meg da jeg stinn kom hjem fra ferie, – men da var jeg garantert ikke nytisset engang.
Mål: 8 kilo ned, – og stabilitet.

Men vekten min får du aldri.

Stikkord: , ,

1 Response to "Ikke rett i fletta – rett i beinet"

*note to self* Ikke før har jeg bestemt meg for å være «flink» hele uka, så tryner jeg.

Ikke noe å utsette på dagens meny, – bortsett fra drikke før, til, og etter middag. Lot meg overtale – av meg selv til å belønne meg selv med hvitvin (belønning for hva, – for vekttapet? Bra tåpelig belønning!)

Legg igjen en kommentar

