LymfeKnuten

Det første året har gått

Posted on: 04/11/2009

Det er et år siden jeg startet Lymfeknuten. Den har hele tiden vært min, – men meningen har vært at andre med lymfødem, eller interesse for lymfødem også har vært velkomne til å skrive. Nå har jeg ikke reklamert så vanvittig mye for denne bloggen, – så da er det heller ikke så rart at det ikke bøtter på med medskribenter.

Ikke har jeg vært så flittig selv heller.

Det er liksom ikke vært sammenlignbart med bloggsuksessen til Juie, i Julie & Julia, – filmen om Julia Child og unge matglade jobbtrette Julie som følger Julia Childs franske kokebok for amerkanske husmødre som ikke har tjenere, – og blogger om det.

Når jeg skriver om lymfødem er det stort sett ut fra egen hverdag, og egne erfaringer. Jeg er kanskje spesialist på mitt eget lymfødem, – og jeg er alle fall i nesten ukentlig kontakt med en av de beste behandlerene i landet – så de gir meg jo ganske mye.

Men det er nå hyggelig at det i alle fall er noen som stikker innom av og til, – statistikken går opp og ned, men er ikke i bånn i alle fall.

Snart er det lest korrektur på årets siste nummer av Lymfeposten – medlemsorganet til Norsk Lymfødemforening. Enn så lenge er det bare utvalgte artikler som blir lagt ut på nett, – og først etter noen måneder. Lymfeposten er kanskje noe av det som gjør at folk gidder å være med i foreningen, – det er i alle fall vanskelig nok å få folk til å stille på medlemsmøtene i lokalforeningene rundt om – selv når det lokkes med godbiter som egentlig ikke har noe med foreningens egentlige målsetning å gjøre. Men huff, – nå er det bare jeg som er en sur kjerring, – noen liker informasjon og holdningsskapende arbeid, andre andre liker bløtkake, – sånn er det bare.

Det er gjort noen rettelser i innmeldingsskjemaet som forhåpentligvis gjør at folk forstår at det som vises etter at de har klikket er en kvittering. For penger til lekkert designede nettsider er det dårlig med. Da blir alternativet litt fantasi og gratis innsats, – igjen.

Hvis jeg bruker mer fantasi, skriver oftere og bedre, – kanskje jeg kan få noen nye lesere i året som kommer.

Legg igjen en kommentar

