LymfeKnuten

Jeg har to ben

Posted on: 03/08/2009

Det er ikke noe unikt i det å ha to ben. Det er ganske normalt. Det er også ganske praktisk, – kjekt når en vil gå, – greit når en har et par sko – dvs to sko.

Det er ikke like greit når de to beina ikke er like store. Det er kanskje ikke forskjellen i lengden som er noe spesielt – det er foten som har blitt litt større, legen som er betydelig kjukkere, låret og kneet likeså.

Jeg har som sagt to ben, – et flott, elegant raseben – om jeg får lov å si det selv. En yngre kollega – som helt unntaksvis fikk se mitt høyre ben sa at jeg hadde sånn Lance Armstrong ben – og jeg forsto at det var et kompliment.

Men – det rare er at dette høyre rasebenet mitt, – jeg synes nå i det siste at det begynner å se litt puslete ut. Visst er det fortsatt langt og slankt og lekkert, – men ikke helt superspenstig og muskuløst lenger. Det ser rett og slett litt slunkent ut ved siden av venstrebenet som etter tolv år med lymfødem har antatt litt mer vigelandske former, – her er ikke mye magerhet og raselinjer å spore. Det er mulig det er en fornærmelse mot Vigelands damer i det hele tatt å bruke hans navn i samme åndeddrag som jeg beskriver fasongen på mitt ben.

Tror jeg skal droppe fokuseringen på høyrebenet, og forsette å forsøke å holde venstrebenet i rimelig god form, – ikke la det ese ut – og så kanskje gi lille rasebenet litt trening også så det ikke svinner helt hen.

Litt trening, litt behandling, litt vettugt kosthold, litt mindre salt, – mere vann, – kanskje et par kilo mindre? Skade ville det i alle fall ikke.

Legg igjen en kommentar

