LymfeKnuten

Ekte backseat driver

Posted on: 17/06/2009

Etter kort flyreise der jeg lot være å bandasjere på toppen av kompresjonsstrømpen, glemte å reise meg for å få beveget meg og få lymfeflyten igang, – drakk et glass vin, og ikke bare vann, vann, vann, satt i bilkø lenge på vei fra flyplassen- tenk så var lymfebein-leggen hard som stein! Tenk det Hedda.

Dumme meg.

Leggen ble i grunnen ikke mye bedre av en tre timers biltur dagen etter heller.

Etter en langhelg med  en del traving omkring, og hyggelige lange kveldssesjoner ved bordet med beinet ned, var tiden inne for en laaang dags biltur.

Det ble bandasje utenpå kompresjonsstrømpen opp til kneet, – og plass i baksetet. Jeg satt med benet opp hele dagen, – bøy og strekk i ankel regelmessige, forsiktige sirkler (må være forsiktig for ankelen har fremdeles  redusert i bevegelighet etter en skikkelig forstuelse for fire uker siden).

Og, – belønningen kom! Hurra! Det virket. Myk legg igjen. Puh. Jeg må si jeg er lettet. Selv om jeg vel kanskje kunne klare å finne en fysioterapeut med en viss lymfødembehandlingskompetanse her nede i ferieland, – så vet jeg at skikkelig behandling slik jeg er så heldig å få hjemme, det er ikke å oppdrive.

Kjøresituasjonen ser alltids litt anderledes ut fra baksetet, og jeg klarer ikke å holde munn når jeg synes en  påminnelse er på sin plass. Min kjære sjåfør? Jo, – han fant seg rimelig bra i kommentarene fra baksetet, og var vel fornøyd med at jeg hadde hatt både en ganske komfortabel sittestilling, og bra resultat av dagen med beinet opp.

Stikkord: , ,

Legg igjen en kommentar

