LymfeKnuten

Den bandasjerte tømmerstokk i forsetet

Posted on: 13/03/2009

Jeg skal til behandling i dag, – og skal da selvsagt og heldigvis, også bandasjeres. Siden mitt lymfødem sitter i benet, fra tærne til livet, er det behov for mange, mange meter bandasjer. Godt at det ikke er en kontinuerlig bandasje!
De om lag 9 rullene er av forskjellig bredde, og danner en fast fin kompresjon for hele benet, – og lagt riktig blir det også en viss fleksibilitet i kne- og ankelledd.
Bra er det!
Umiddelbart etter behandlingen gir jeg meg landevegen i vold. Ut på tur, – ikke Harry-tur, men til Sverige likevel. Ut på norske og svenske vinterveier, småveier, skogsveier, veier langs innsjøer. Da er det greit å kunne bruke dette venstrebenet underveis, – for automatgir har jeg ikke. Bilen er splitter ny, men at det kunne vært smart med automatgir tenkte vi ikke på.
Det går nok bra, – kanskje jeg skal be fysioAnn om litt mer «slark» enn vanlig? Bare så jeg fysisk kan bevege den bandasjerte tømmerstokken raskt nok.
Så kan jeg heller ta med et par bandasjeruller ekstra, og etterbandasjere.
Tror det jeg!

God helg.

Legg igjen en kommentar

