LymfeKnuten

Lymfødemlivsstil

Posted on: 02/01/2009

En ting er hva man får vite at en bør gjøre, noe helt annet er – hva en så gjør.

Som lymfødemiker vet jeg at min livsstil påvirker mitt lymfødem, – og det er vel ikke så merkelig, hallo, hva er det som ikke påvirkes av livsstilen? Jeg bare spør?

Men jeg er slett ikke sikker på om jeg virkelig ønsker å følge en livsstil som er optimal for mitt lymfatiske ben. Jeg er i utgangspunktet en person i opposisjon. Jeg er kritisk og negativ, – slett ikke lett å ha med å gjøre.

Av og til må jeg likevel innrømme at det er faktisk slik at en litt myk og snill livsstil også er bra for beinet! Det er ikke første gangen jeg kommer til denne erkjennelsen, – men jeg kan vel likevel gå ut offentlig med det:

Det lymfatiske benet mitt har ikke vondt av å tvinges til litt ro og fred. En stygg forkjølelse eller annen styggedom som kan tvinge meg til endret livsstil, for ikke rett ut å si sengeleie, – kan gi seg direkte utslag i et litt slankere, mykere ben.

Jeg ser det, – jeg erkjenner det,  jeg er kortvarig riktig glad, – men jeg liker ikke at det er denne livsstilendringen som skal til!

PS – hosten avtar, nattesøvnen er noe bedre, – og snart er vel benet ved sitt gamle, trauste, solide, tykke, gamle.

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

