LymfeKnuten

Ytterst til venstre

Posted on: 22/11/2008

Nå har jeg vært på kino med barnebarna, og som vanlig sørget for å sitte ytterst til venstre på en rad passe midt i salen. Det er ikke fordi jeg trenger å løpe ut i løpet av filmen, ikke er jeg redd for å bli innesperret heller, – men jeg vil gjerne kunne både strekke og bøye litt på dette lymfebeinet, – og egentlig helst også legge det oppå en krakk eller noe slikt.

Men legger jeg beinet høyt, – jeg sørger jo for å  sitte et sted der det er god anledning til å installere seg.

Nei, – det er ytterst sjelden jeg gjør det, – og det er sikkert dumt. Jeg vet inne i mitt hode at jeg ville ha bedre av å ha bena høyt de to timene filmen varer – men jeg kvier meg. Synes det er noe heft, vil kanskje ikke stikke meg ut. Uansett – det er igjen mellom ørene det sitter dette som hemmer meg i å gjøre det som er best for meg.

Noen som kjenner seg igjen?

Stikkord:

2 kommentar to "Ytterst til venstre"

Å identifisere seg som «pasient» er ikke morsomt! Jeg kjenner meg fullkomment igjen i historia di.

Dumt, men noen ganger tenker jeg at det er et uttrykk for pågangsmot og vilje også.

Jeg tenker; bare jeg kommer meg hjem, så skal jeg legge føttene høyt og hvile!
Poenget er jo å finne balansepunktet – i hvilke situasjoner må man ty til ekstrakrakken og ta en hvil underveis? og så faktisk gjøre det? Hver dag lever vi i disse dilemmaene.

Velkommen hit Ann-Sissel, fant du veien via Lymfeposten?
Du er hjertelig velkommen til både å kommentere, – og også skrive egne innlegg om du vil. For det siste så må du registreres – bruk «Lymfødem, – info og kontakt» øverst til høyre, så order vi det lett.

Dette med alltid å egentlig måtte, – elle burde ta hensyn, det sliter på, og er ikke morsom. Jeg skulle ønske at den mentale mestringen kunne komme levert i lett fordøyelige pakker!

Legg igjen en kommentar

