LymfeKnuten

Hjelper forkjølelser for lymfødem?

Posted on: 15/11/2008

Det er nesten alltid pyton å være skikkelig forkjølet. Men, – de få gangene jeg har tatt virkelig hensyn til min forkjølelse, krøpet til køys og blitt liggende – kanskje en hel dag, da hender det at jeg får gevinst.

For det første blir jeg gjerne litt bedre av forkjølelsen. Jeg har ligget stille og drukket masse tynn te, holdt meg varm, – og ligget med bena opp.

I går var en slik dag. Riktignok var jeg oppe og omkring de første timene, – det var enkelte ting jeg bare måtte få gjort. Men deretter var det dynekos for alle penga. Og døsig ble jeg også – så litt halvsøvn var også en bonus. Med litervis av kamillete med fersk ingefær innabords måtte det jo bli noen turer ut på toalettet, men ellers var det en sengeliggende dag.

Lyset ble slukket tidlig, og nattesøvnen var ikke hakkende gal, – bare drømmene kaotiske og litt forstyrrende. Ektemannen hadde ikke forstyrret, – han var forvist til et annet soverom for ikke å bli smittet, – og uthvilt og blid sto jeg opp kl. – hold dere fast – kl.04.20, for å kjapt trekke på meg en kompresjonsstrømpe og så kjøre ham til flybussen. Joda, jeg hadde på meg mer enn kompresjonsstrømpen. Jeg hadde pysj, fleecebukse, strikkejakke og dynekåpe. Godt nok kledd for en tidlig morgentur der jeg visste jeg ikke ville møte en levende sjel.

Tilbake i sengen igjen etter få minutter klarte jeg til og med å sovne igjen, – og da jeg så sto opp, med vanlig morgenrutine som inkluderer stimulering av lymfeknuter på hals, ved krageben og under armene, – strykninger over venstre kroppskvadranter, og hele venstrebenet – ja, da synes jeg vitterlig at det så ut til at lymfebeinet hadde det ganske så bra.

OK med en forkjølelsesdag i sengen!

Legg igjen en kommentar

