LymfeKnuten

Flere uker uten behandling er ikke noen fest

Posted on: 09/11/2008

Jeg skulle vært til behandling på fredag. Hadde notert klokkeslett i agendaen, – men i mitt hode var det et annet klokkeslett som hadde festet seg. Så da fysioterapeuten ringte var jeg slett ikke forberedt, – men ble bare kjempeflau. Skikkelig flause. Det var for sent å gjøre noe med det – og for å gjøre vondt verre er hun opptatt med kurs de to påfølgende ukene, så det blir en skikkelig lang behandlingspause.

Nå  får jeg en utfordring: – egenbehandling, pulsatorbruk og egenbandasjering. Det går det, – selv om resultatet ikke er like bra som når det er profesjonell behandling utført av en som har spesialutdanning i komplett fysikalsk lymfødembehandling.

Jeg hadde akkurat kjøpt meg nye vintersko, – i størrelse x-large, dvs to nummer større enn jeg egentlig bruker for å få en bandasjert fot nedi. Det er alltid spennende om det går greit å få en bandasjert fot nedi fottøy, – og jeg synes jo alltid egenbandasjeringen blir litt mer klumpete enn den som legges av fysioterapeuten. Men, det gikk bra, og jeg er lettet. Jeg må jo gå støtt om vinteren også, selv når jeg er bandasjert. For gå vil jeg, bandasjert eller ikke. Bedre å gå bandasjert enn å sitte stille, – det gir faktisk en super dreneringseffekt å være fysisk aktiv mens en er bandasjert.

Legg igjen en kommentar

