LymfeKnuten

Skumplast eller vatt til polstring

Posted on: 02/11/2008

Min nye fysioterapeut spurte om jeg hadde prøvd skumplast som polstring under bandasjeringen i stedet for vatt. Det hadde jeg faktisk – for en ti års tid siden, og da uten større entusiasme.

Nå er lymfødemet anderledes enn den gang, – og jeg er mye mer villig til å vise tolmodighet ved utprøving av nye ting. Nye, – eller gamle ting på nytt.

Og jeg er kjempefornøyd. Skumplasten kommer i ca 12 cm strimler, ganske lange slik at det holder med to ruller for å dekke et ganske så langt ben. Foten polstres fortsatt med vatt, – og det er vattpolstring det går i helt på toppen også.

Skumplasten som polstring gir bedre pressfordeling i følge fysioterapeuten, – og det er ingen tvil om at bandasjene er mer stabile også. Det jeg ikke har erfaring med enda er hvordan det fungerer i varmt vær, men i følge fysioterapeuten skal det være mindre varmt enn vatt.

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

